fredag

Kvällen igår var hur trevlig som helst! Mikael visar sig vara en jätteskön snubbe och vi kom riktigt bra överräns!

Och så har jag och Julia nu dessutom vår första riktigta förfest att gå på här i Lux, Mikael och hans kompisar skulle ha någon födelsedagsgrillning och vi var välkommna dit! Kan vara kul att träffa ännu lite nytt folk ;)

Igår kväll tog vi i alla fall bussen får Gare och vidare till någon dal som var fanastiskt vacker med massa pubar, barer och uteställen. Riktigt mysigt, undra varför ingen berättat som det förut?
Vi gick till ett ställe som heter IkkI och direkt när vi kom fick jag ett guldmynt av en kvinna i entrén, hon babbla en massa på franska och jag nickade, log och svarade Merci (som jag alltid gör och som alltid funkar) när jag kom till baren och lämna fram mitt mynt böjade han sig ner och plocka fram en champangeflaska fyllde ett glas och lämnade leendes över det till mig! haha Lyckat!

Mikael som dock var av fel kön för den typ av service fick snällt köpa sig en öl (han blev dock inte ruinerad då den gick på 3 euro)

Sedan var man 30 sekunder från att missa sista bussen hem till Pontpierre också, men lite nervöst ska det väl vara! ;) Dock tog jag fram mina löparsteg och hann ;)

Hur som helst var det en trevlig kväll! Dock kan jag inte hänga med ut idag så Aiobhe och Fergus ville ut i barlivet ;) haha Men i morrn smäller det...
Dessutom ska jag och Elizabeth snart åka in till Lux för att gå på Café (som är hennes favvosyssla) och leka på piratskeppet! Ska bli supermysigt! Hoppas vi kan få gör det sisådär en gång i veckan eller nåt..




Så nu ska jag och Elizabeth göra oss i ordning ;) haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0