nytt nyttigt liv

Jag glömde en mycket viktig sak, för er som inte vet så äter familjen sjukt nyttigt här. De köper allt de kan få tag på som är bioodlat osv. Men mjölken som är bio är tydligen bara för Elizabeth, Camille får inte dricka sådant i sin ålder tydligen och jag, jag är inte värd sån lyx än tydligen.. haha

I alla fall så till exempel så skulle vi äta köttfärslimpa en kväll, ja men det är väl gott tänkte jag och satte mig till bords. Då kläcker Aoibhe (Eva) ur sig
- Jo förresten, det är en köttfärslimpa utan köttfärs....

haha som jag fick svälja min förvåning, istället bestod rätten av massa grönsaker och linser och bönor. Bönor är förresten familjens favoritmat.. Det är väl bara att lära sig antar jag..

Okej, till min stolthet så har jag inte köpt godis en enda gång sedan jag flyttade ner hit, vilket nu är 25 dagar.. tror faktiskt det är rekord.. Istället dricks mycket vatten och det äts mycket frukt :D

Dock kommer jag till min höjdpunkt nu... Detta är min stolthet :

Idag var jag inne i världens mysigaste godisbutik de hade massa småplock och alla min favvosorter och massa mer och jag som var hungrig och saltsugen fick syn på massa smaskiga chips ochjag var såååå nära att falla dit på bara en liten bit.. me icke i stället köpte jag min dricka (utan kolsyra) och vandrade utåt igen!!
Trots det faktum att Aiobhe och Elizabeth köpte varsin glass i kiosken!!!

Vad sägs om det va!!?? IMPONERNADE SOFIA!! ;D hahaha

I alla fall ville bara säga det! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0