sontag, sunday, dimanche, söndag

Hej alla mina vänner! (precis som jag lärt Nadine och springer nu runt på plan på träningen och säger det till alla, vilket jag självklart tycker är störtkul) :)

Igår morse hade jag och Mathilde (grannaupairen) pysselstuga med alla barn. Sammanlagt hade vi fem barn i åldrarna 5 - 11. Man kan tro att det är då som au pairyrket är som svårast, men shit så kul vi hade. Det var mys på hög nivå! :) Julmusiken spelade i bakgrunden, alla barn gjorde precis som dem blev tillsagda, alla sa please och thank you och framförallt så gjorde dem alla riktigt fina pysselsaker!
Tanken var att vi skulle hjälpa barnen att göra julklappar till föräldrarna och om jag känner föräldrarna rätt så kommer de bli såå glada.

Alla barn gjorde varsin mugg dekorerade den och skrev budskap på den. (alla föräldrar kommer få varsin)
Varje familj gjorde en porslinssål var som vi dekorerade med tunna, silver julkstickers
Varje familj dekorerade en svart fotoram med silerstickers och självklart tog vi även kort på barnen och satte i fotoramarna.
Alla barn målade en kruka var så alla föräldrar får en var.
Samt alla barn byggde saker (mest ljusstakar) med lera som vi sedan "bakade" i ugnen tills de stelnade och sedan ska dem få måla dem.

Så snacka om att vi fick gjort mycket och det bästa var att barnen verkligen uppskattade det! :)


Eftermiddagen var seg, inte mycket fick vi gjort, men att bara vara hemma och njuta av den tända brasan är också helt okej.. :)


Idag tog jag en välförtjänt sovmorgon och snart kommer Annemarie och Naki så ska vi till någon mässa där tydligen Nadine jobbar idag. Jag hörde att man kunde äta där så det känns ju lovande i alla fall :) haha

Tråkigt inlägg kanske men jag kan ju lägga till att utekvällen i fredags var i topklass men att alla detaljer förmodligen inte ska skrivas här i bloggen... :P haha
Hursomhelst jag älskar Luxembourg samt alla fina människor jag träffat här!:D


Ha en toppen söndag!
Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Mormor

Puss, Puss

2010-11-21 @ 21:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0