ny erfarenhet...

Jaha, då var man ännu en upplevelse rikare.. Eller nej vänta, två förresten. Det går så fort att samla nya erfarenheter här nere att man tappar räkningen ibland. :P

Helgen till att börja med!
När klockan var 04.00 lördag natt (eller man kanske ska säga söndag morgon) så var fortfarande hela mitt lag (inklusive jag) på dansgolvet och dansade för allt vad vi var värda... Coach såg jag inte mer efter klockan tre.. Men som tur dök han upp igen när det var dags att fara hemåt :)

Kvällens surprise var definitivt när vi dansade i ring och coach fick för sig att han minsann också skulle visa vad han gick för! :D Det var ett tag sedan jag fick en sådan chock :) haha. Men kul som bara den var det i alla fall!

Ungefär 4 timmar senare var det dags att gå upp och käka frukost för att sedan bege oss till hallen för dagens första match... Förvånansvärt nog spelade nog vi nog lagets, för turneringen, bästa match på söndag morgonen.. :) Unikt!

Förklaringen till den sena natten/tidiga morgonen var att min coach såg den här turneringen som en

Teambonding helg

Och om jag får säga det själv så tyckte jag att det var den bästa teambonding helgen vi kunde få! Tror nog att jag skrattat och mått allmänt bra konstant från avresa till hemfärd... Och detta trots att jag knappt förstår vad alla fina tyskor och tyskar snackar om egentligen.. Men med personlig tyskatränare i laget och jag som desperat försöker lära dem svenska så lyckas vi ändå galet bra!! :D Kan inte säga annat än att det var en av mina bästa helger hittills i fina, kära Lux!!! :D



Min andra erfarenhet ligger inte lika högt på 'glädjestegen'... Idag skulle vi köra Touranen (familjebilen) till Verkstan för det var något 'litet' som krångla enligt mamman.
Planen som görs är att jag ska köra den bilen med båda tjejerna till verkstan och så kör mamman pappans (som är på affärsresa i Dublin) bil... Så att vi alla kan åka tillbaka hem i den. Sedan skulle även den på lagning men det var en världsligt problem jämfört med touranens...
Efter ett tag på motorvägen med två trötta tjejer som börjar bli mer och mer gnälliga så börjar helt plötsligt bilen skaka/hoppa sådär som den kan göra om man har för hör växel i... Så min första reaktion var att 6:ans växel kanske var för hög när man körde i 90 (precis tagit oss igenom en tunnel med köer) och växlar ner.. Men bilen börjar återigen skaka och jag får snällt gå ner ytterligare en växel... Ungefär så här går det till hela vägen ner till 0 km/h... Och som tur är hinner vi ur andra tunneln och jag får på varningblinkersen och får snällt rulla ut på väggrenen. Fy satan säger jag bara där kämpade vi med att få ut båda tjejerna och få dem till en hyfsat säker plats (vilket motorvägen i Luxembourg inte direkt är...)

Hursomhelst kommer till slut en bärgningsbil.. Men ni kan ju tänka er att sitta på väggrenen av motorvägen med två små rastlösa/trötta barn. Känns inte som julafton direkt ;P haha

Dock är vi alla en erfarenhet rikare och allt löste sig ju i slutändan! :)

Hoppas ni att alla ni också haft en toppen helg och en skonsam måndag! :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0